Sivut

tiistai 24. huhtikuuta 2012

Lähempänä western-hevosta

Sainkin tässä peräti kolme ratsastuspäivää peräkkäin... se kun on lapsen kanssa ruhtinaallista. Ja tietty kun vuokraajat käy viitenä päivänä viikossa, niin mulle ei paljon jää, kun haluan antaa Miinalle ainakin sen yhden vapaan.
Eli lauantaina menin ratsastamaan, oli itselläni sen verran huono päivä, että jätin menemättä maastoon kuten suunnittelin, koska siinä mielentilassa jos Miina alkaa pöhköilemään, en saa sitä rauhoittumaan välttämättä.. Nämä asiat olen kokenut kantapään kautta, niin itseni ja hevoseni tuntien, olen oppinut milloin kannattaa muuttaa suunnitelmiaan.
Menin siis kentällä westerniä ja Miina oli niin mahtava! Kyllä huolet ja murheet katosi ja menin varmaan lähemmäs pari tuntia, kun meillä oli niin kivaa... =) käytiin me tielläkin vähän pyörähtämässä.

Sunnuntaina sitten kävin Hannan kanssa, otettiin vähän juoksutus harjoituksia ja Hannan ja Miinan yhteistyö sujui jo paljon paremmin! Menin kentällä noin puoli tuntia, tuli niin hienot jogit ja laukat... =) Alkaa tosiaan muistuttamaan western hevosta...!

Ilmoitinkin meidät kesäkuussa Turtiaisen Ursulalle western-kurssille! Se on 8.-9.6 ja 10.6 on samassa paikassa western-kisat, johon ajattelin myös jäädä. Kyyti on vielä vähän auki, mutta yritän toukokuun aikana ajaa sen pikku-e:n, niin vähän helpottaisi asiaa. huom. yritän! :D
Pikkuveljeni on autokoulun opettaja, joten olen pakottanut Tuomaksen opettamaan mua peruuttelemaan...saa nähdä miten käy, ollaanko vielä puheväleissä sen jälkeen... :D molemmat ollaan hieman herkkiä kiivastumaan... paitsi että uskon että Tuomaksella on tietty ammatillisuus aiheeseen ja se menee ihan hyvin!




Eilen maanantaina meillä oli Hannan kanssa western-tunti. Mentiin taas se 45 minuuttia molemmat, tällä kertaa Hanna aloitti. Olin jo verytellyt Miinan kunnolla ennen tuntia, joten päästiin heti tositoimiin. Keskityttiin hip overiin, eli siinä hevonen kulkee uralla suoraan, mutta takajalat kulkee vähän uran sisäpuolella, elikkä vähän niinkuin sulkutaivutuksessa. Nämähän ovat Miinalle tuttuja ja helppoja, mutta tässä vähän tehtiin eri tavalla. Hanna siis aloitti tämän ja kun minä pääsin selkään ja annoin nämä avut, Miina poikitti jo takapäätä liikaakin! Huomasin että mun ei tarvi antaa muita apuja kuin pieni liike lantiolla...aivan mahtavaa! Kaikki toimi loistavasti käynnissä, jogissa ja laukassakin! Jäi aivan sairaan mahtava fiilis tunnista! Ja tykkään niin paljon Marin tavasta opettaa! Mennään pala palalta eteenpäin...ja keskitytään pieniin asioihin, joista sitten rakentuu isompia... Miinakin on vaan niin mahtava, se miten se oppii nopeasti ja sen halu miellyttää on niin loistavaa!
Odottelen Hannalta kuvia tosta tunnista..nää ovat sunnuntailta kaikki. Minä kuvasin Hannaa eilen myös, toivottavasti niistä löytyy edes muutama hyvä... Mua ärsyttää näissä kuvissa mun ilmeet ja Taneli sanoi että näytän noissa kuvissa 30 kg lihavammalta!! :D Niin onpa sitten kiva julkaista noita kuvia...mut kun Miina näyttää niissä niin hyvältä niin on pakko... :D

Mutta nyt sain taas enemmän uskoa siihen, että voidaan osallistua arabinäyttelyn ratsastusluokkiin... =)
Ainiin, mulla on itseäni paljon älykkäämpi puhelin... eli mulla on Nokian Lumia 800 ja olin lisäämässä arabinäyttelyn sinne kalenteriin, niin se olikin siellä jo! WTF?? Hieman hämmentyneenä sitä katselin hetken...sitten tajusin että olen facebookissa laittanut että osallistun tapahtumaan niin se oli siirtänyt sen sinne kalenteriin... Hauskaa! Toi Lumia on muuten ihan huippu, mut mun puhe kuuluu kuulemma välillä tosi huonosti.... noh, mitäpä sitä PUHELIMELLA sellaisella ominaisuudella tekisikään... :D en vaan saa aikaiseksi viedä sitä huoltoon, kerran yritin,mutta Elisa shopittiin oli 20 ihmisen jono, niin ei huvittanu jäädä...





Tuossa vielä tommoinen "tosi hieno" esitys... Kesällä me aletaan vikeltämään! Tossa on alku.... :D ton kuvan jälkeen kun tulin alas selästä, kaatui harava, jota Miina "pelästyi" ja loikkasi... :D


ps. liityin eilen pro western ridingin jäseneksi...:)





2 kommenttia:

  1. Kiva, mulle uus blogi! Hauska yhteensattuma, mullakin arabi ja kääpiöpinseri ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, ne onkin molemmat semmoisia säpäköitä otuksia... :)

      Poista